Nikki (Ashton Kutcher) nem dzsigoló. Egyszerűen imád
hódítani, odavan a szép nőkért, és soha nem hagyna ki egyetlen alkalmat sem...
Sármját általában arra használja, hogy Los Angeles leggazdagabb nőinek ágyában
kössön ki, ingyen lakáshoz, remek ajándékokhoz és vip helyekhez jutva. Persze a
nők is profitálnak: mellette gyönyörűnek és fiatalnak érezhetik magukat. Nikki
tökéletes gépezetébe mégis porszem kerül: hiába élhet egy híres és gazdag
jogásszal (Anne Heche), szerelmes lesz egy egyszerű pincérlányba... Heather
persze nevet Nikki látszatvilágán, nem is veszi komolyan az egyre szerelmesebb
férfi közeledését, neki pedig választania kell. Az igaz szerelem vagy a pénz
fontosabb-e számára?
Gondolatok a filmről
A minilaptopok
beleférnek a táskádba, elviheted őket az egyetemre, jegyzetelhetsz rajtuk,
kevés helyet foglalnak és megannyi más előnyük van. Én nemes egyszerűséggel
néha felteszem az enyémet a mikró tetejére és nézek valami filmet rajta, amíg
pucolom a zöldséget a levesbe, vagy a krumplit a főzelékbe. Így találtam erre a
filmre is: kellett valami a zöldségpucoláshoz, hogy elterelje kicsit a
figyelmem.
Ashton
Kutcher neve általában garancia arra, hogy sokat fogok nevetni, mindeközben
drukkolhatok és izgulhatok valamilyen szerelmi szál beteljesedéséért, továbbá
lesz egy-két olyan jelenet, ahol megcsodálható a jól kidolgozott, izmos
felsőteste, és hát humor, humor, humor. Könnyed, erőlködés nélküli
szórakoztatás valakitől, aki kisfiúsan jóképű még a harmincas éveiben is, és
ahogy a népmesékben mondanák: a napra lehet nézni, de rá nem.: )
Ez a
film meghazudtolta a várakozásaimat, mert
nem volt könnyed, nem volt humoros, kevés híján nem volt miért drukkolni, egyedül az izmos felsőtest látványa, ami megmaradt.
nem volt könnyed, nem volt humoros, kevés híján nem volt miért drukkolni, egyedül az izmos felsőtest látványa, ami megmaradt.
„Los Angeles, Kalifornia. Minden szívtipró
itt futkos az álmai után. Havonta harmincezren érkeznek meg a városba. Harmincezer
alfahím és nőstény, a kis pereputtyukkal együtt, ragyogó tekintettel, álmokkal
eltelve. Mikor idejöttem, nekem is volt egy álmom: könnyű életről álmodtam.
Abból akartam meggazdagodni, hogy heverészek és fotóznak. A hegyen akartam
lakni, fülsiketítő sárga sportkocsival járni és 180 magas 40 kilós lányokat
döngetni. Ami azt illeti, a nagyja be is jött.”
Los
Angeles nem olyan fényes hely, mint ahogyan azt a moziban megcsodálhatjuk. Ott
is vannak szegény emberek, akik nélkülöznek, akik nem a hegyen laknak, és az
álmuk, amiért odaérkeztek talán sohasem teljesedik be. Nikki szeretett volna
gazdag lenni, modellkedni, a hegyen élni, és kiszívni az élet velejét, ám
mindez csak látszólag, fonák módon valósult meg számára. Imádja a szép nőket,
tudja is, hogyan kell bánni velük, mikor mit kell tenni, vagy mondani, hogy a
kívánt hatást érje el, ám ő nem elégszik meg a céltalan tobzódással: célzottan
a gazdag, egyedülálló, lelkivilágukban kissé elmagányosodott nőket részesíti a
kegyeiben. Mindent elkövet, hogy behálózza őket, s így nyerjen egy szuper helyet,
ahol élhet, és megannyi más lehetőséget, amit a pénz kínál. Cserébe ezek a nők
kivirulnak, mert megnöveli az önbizalmukat, hogy egy ilyen jóképű és náluk
jóval fiatalabb fiú oldalán mutatkoznak, úgy érzik, még van dobásuk az életben,
még ők is kellenek valakinek.
Azt
hinnénk, egy ilyen viszonyban senki sem sérül, mindenki megkapja, amit elvár és
akar ettől a felállástól. Persze ez mégsem egészen így van. Nikki a nők gyenge
pontjaival játszik, miközben fogalma sincs arról neki mi a gyenge pontja, hol
van az a hely, ahol a leginkább sebezhető.
Egy
napon találkozik a helyre kis pincérnővel, akinek nem kell a szomszédba mennie
néhány keresetlen mondatért, s Nikki látszatvilága, és a páncél, amibe
elcsomagolta magát az érzéseivel együtt összetörik. A lány személyében
tulajdonképpen saját magával kell szembesülnie, valamint az életvitellel, amit
folytat. Heather tükröt tart elé, s csak útközben derül ki, hogy jó-e belenézni
ebbe a tükörbe.
„Te is egyre öregebb leszel, és egyre
csúnyább, csak azért vagy vonzó, mert helyes vagy, de nem vagy humoros, és nem
vagy okos se, remélem te is belátod. Ez csupán 15 centi. Csak egy helyes arc
vagy, de te is szenvedni fogsz, mint mások.”
Önmagában
ez a film nem volt humoros, pedig lehetett volna, és bár beletettek sok
szexuális elemet, hogy alátámasszák ezt a világot, amiről mesélni akartak
nekünk, mégsem volt olyan átütő ez sem. A szerelmi szál is gyengécske volt,
nehéz volt követni a motivációkat, pedig ezen keresztül be lehetett volna
mutatni egy kis karakterfejlődést. Megtudhattuk volna, miért jött LA-be Nikki,
miért, vagy hogyan kötött ki ennél a különös „foglalkozásnál”, és
végigkövethettük volna, ahogy fokról, fokra megváltozik valamiért, valakiért,
ami értékesebb, mint a pénz.
Nem
így történt, pedig a színészek jók és Ashton is bebizonyította már, hogy nem
csupán a szépfiú szerepében képes tetszelegni, vagy ott van Anne Heche, aki
szintén nem kezdő hollywood-i díva. Nikki és Harry barátságából pedig nem
látunk egyebet, mint a civódásaikat, pedig a Gossip Girl-ből már jól ismert Sebastian
Stan jó karakterszínész, több bizalmat kellett volna szavazni neki.
Ami a
film végét illeti, nos, aki a sablonos happy end-ben reménykedik, hogy akkor
legalább a megfáradt kis lelke kapjon egy adag boldogsághormont, az csalódni
fog. A vége nem sablonos, talán ez az egy ütőpontja van a filmnek, és ez az egy
momentum, ami feljavítja az összes többi botladozást, akadozást és unalmat. A
végét tovább lehet gondolni és még valami értelmet is összerakhatunk magunknak,
így nem érezzük úgy, hogy elvesztegettünk másfél órát az életünkből. Mindenben
lehet valami jót is találni, csak jó helyen kell keresni.
„Tudod mért van a los angelesi reptéren külön szinten az
érkezés és az indulás? Hogy a harmincezer szívtipró, aki havonta érkezik, ne
lássa azt a harmincezret, aki összetört szívvel távozik innen. Mindig is
tudtam, hogy ebben a városban fogok kikötni.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése