Az őrülten szerelmes ifjú házaspár, Paige (Rachel McAdams)
és férje Leo (Channing Tatum) éppen csak elkezdik élvezni közös életüket,
amikor váratlan dolog történik. Egy autóbaleset következményeként az ifjú ara
kómába esik, azonban miután felébred, amnéziába esik. Nagyon kevés emléke van
az addigi életéről, így szerelméről sincsenek emlékképei. Leonak erősnek és
kitartónak kell lennie, hogy élete párja újra belészeressen.
Gondolatok a filmről
Több mint 7 milliárd
ember él a Földön. 7 milliárd ember lélegzik, beszél, alszik, ábrándozik és
álmodik valamilyen sorsot magának. S ez a több mint 7 milliárd ember egyszer
csak reménykedni kezd egy sorsfordító találkozásban, abban a csodában, hogy
ebből a mérhetetlen nagy tömegből kiemelkedik az az egy, akivel sorsa
összefonódhat, s akivel úgy vannak egymással, mint a borsó meg a héja.
Paige és Leo részesültek
ebben a csodában: megtalálták egymást, s ehhez nem kellett egyéb, csak egy
kiadós sorbaállás, egy kósza pillantás, egy ottfelejtett engedély, és a közös
parkoló zóna. Ez volt az ő nagy pillanatuk. Hát nem különös, hogy valaki, aki
teljesen és tökéletesen idegen számodra, egyszer csak mindenki másnál
ismerősebbé válik? Ő lesz a legjobb barátod, bizalmasod, társad, az otthon,
ahová mindig hazatérhetsz. Ám egy újabb sorsfordító pillanat, mindent fenekestül
felforgat és az ismerősség érzését elviszi a szél, vagy jelen esetben épp az
amnézia.
„Fogadom, hogy segítek, hogy szeress élni, hogy mindig
gyöngéd leszek hozzád, és lesz elengedő türelmem, hogy beszélek, amikor azt
kell, és hallgatok Veled, amikor nem, hogy nem bánom, ha nem szereted a
ribizlitortát, hogy a szíved melegében élek, és az lesz az otthonom.”
Agyunk különös
szerkezet, a világon mindent, de mindent érzékeltet velünk, mozgásban tart,
vagy lebénít, s bár szeretjük a szerelmet a szívhez szegezni, végső soron az
agyi vegykonyhánk eredménye, hogy vonzódunk-e valaki iránt, vagy sem, hogy
szeretettel fordulunk-e felé, hogy megremegteti-e a térdünket, vagy csak
fáradt, kis rezdülésre futja. De azért ne essünk kétségbe, a szívnek is van
emlékezete, a kérdés már csak az, rá tudja-e bírni az agyat, hogy betöltse
ezeket az elfeledett emlékeket?
Ez a film, pontosan ezt
a helyzetet próbálja ábrázolni: mi történik akkor, ha a szív szeret, de az agy
nem veszi ezt tudomásul? Paige semmire sem emlékszik a balesetet megelőző 5
évből. Nem ismeri fel a férjét, nem ismeri fel önmagát, képtelen kiigazodni
saját szokásrendszerében, szó szerint nem fér a bőrébe, úgy érzi, nem passzol
hozzá az élete, amibe visszacsöppent. Mindaz a változás, felemelkedés és
fejlődés, amit a férje iránt érzett szerelme hozott létre, és az a világ, amit
ők ketten teremtettek maguknak, abban a pillanatban eltűnik, amikor a kocsi
ablaküvege szétpattan, mint megannyi fénylő igazgyöngy. Bizonyos értelemben
Paige „új” énje életét veszti a balesetben.
„A pillanatok, amelyeket valaha átéltünk, azokkal, akiket
valaha ismertünk. Ezek összege vagyunk mi mindannyian, ezekből áll majd össze a
történetünk. Ez lesz az emlékeink slágerlistája, amelyet újra és újra és újra
lejátszunk magunkban.”
Leo a legnagyobb
szeretettel és türelemmel terelgeti feleségét ezen a számára ismeretlen és új
ösvényen. Nem vádaskodik, nem válik önzővé, saját félelmeit és vágyait
visszaszorítva Paige-t helyezi a középpontba, mindent elkövet annak érdekében,
hogy visszataláljanak egymáshoz. Nincs könnyű dolga, mert felbukkannak Paige
rég nem látott szülei, rég nem látott barátai, rég nem látott szerelme, s az
egész mesterkélt, elitszagú világ – amit felesége egyszer már maga mögé
utasított – rátelepszik a kapcsolatukra, s Leonak az árral szemben kell úsznia.
„Fogadom, hogy őrülten szeretlek, akármilyen leszel is, most
és mindörökké. Sosem felejtem el, hogy ez egy életre szóló szerelem. A lelkem
legmélyén tudni fogom, hogy jöhet bármi, ami elválaszt minket, mi mindig
visszatalálunk egymáshoz.”
Channing Tatum kiválóan
hozza az odaadó és szerető férj karakterét. Nézőként átérezzük, hogy Paige
mellette van a legnagyobb biztonságban. Sugárzik belőle az egyszerű lélek
nagyszerűsége, és úgy tud nézni az emberre, hogy a szeme még akkor is mosolyog,
amikor a szája meg sem mozdul. Nekem a szívem sajdult bele, annyira jól
megjelenítette a férj vívódását, és hogy milyen mélyen és igazán szereti azt a
nőt.
Úgy látszik Rachel
McAdams az ilyen sorsfordító, romantikus drámákban érzi magát otthon leginkább.
Már a Szerelmünk lapjaiban is imádtam,
abban a történetben szintén van emlékezetvesztős szál, milyen érdekes, hogy itt
végre ő az, aki ezt megformálhatja. Számomra hitelesen adta elő, az
összezavarodott, önmagában bizonytalan nőt, akinek ismételten elölről kell
kezdenie az életét. Jó kis párost alkottak Channinggel, a kémia megvolt oda is
meg vissza.
A film igaz történeten
alapul. Mennyire megnyugtató néha beülni a moziba, kikapcsolódni, kiszakadni
egy-két órára a saját világunkból, s az alkotók által megálmodott
fantáziavilágokba, vagy kvázi-valóságokba menekülni. Erre itt egy történet, ami
akár velünk is megtörténhet, mi is átélhettük volna, és nem tudhatjuk, hogy
elkerülhetjük-e, mert minden nap mást hoz. Ez a plusz adalék, ami számomra még
szerethetőbbé tette ezt a filmet, és tetszett benne, hogy nem cukormázas,
rózsaszín felhő a vége, hanem valóságosan aranyos, reménykeltő és
továbbgondolható.
Ezt nem rég láttam, jó kis film volt :)
VálaszTörlésÉn tegnap és valahogy annyi minden kavargott a fejemben először azt hittem valami kreatív iromány lesz de aztán inkább megalkottam ezt a blogot :) Nekem nagyon tetszett a film :)
Törlés