2012. május 7., hétfő

Filmek, amiket várok #1


A napokban nem igazán néztem semmilyen filmet, mert nem volt időm, és inkább olvasgattam a könyvfesztiválon levadászott könyveim egyikét: Benedek Szabolcs – A Vérgróf, amiről majd a következő bejegyzésem fog szólni a könyves blogomon.
Mindenesetre nézelődtem, hogy milyen filmekkel kecsegtetnek a mozik a az elkövetkező időszakban, és bizony találtam kedvemre valót.

Keleti nyugalom – Marigold Hotel
(The Best Exotic Marigold Hotel)

Nem vágytak kalandra és nem akartak új életet kezdeni: egy csapat angol nyugdíjas egy különösen tarka brosúra csalogatásának engedve mégis úgy dönt, hogy idős éveit egy indiai szállodában tölti. Ám, amikor végre megérkeznek az áhított, és meggyőzően olcsó új lakóhelyükre, egészen mást találnak, mint amit a hirdetés ígért. Kénytelenek alkalmazkodni az új helyzethez: a sok szokatlan színhez, illathoz, stílushoz, emberhez és állathoz. Van köztük, aki idegenkedik, van, aki lelkesen kíváncsiskodik - de lassanként mind megértik, hogy valami különleges, nagy ajándék vár rájuk az országban, ahol semmi sem úgy működik, ahogy várnánk.

Igaz ugyan, hogy ez a filmet már vetítik a mozikban, de mivel én még nem láttam, ezért nyugodtan várakozhatok és vágyakozhatok. Legfőképpen Maggie Smith miatt szeretném megnézni, mert akármilyen filmben láttam eddig, mindig zseniálisat alakít. Mindig belecsempész a szerepeibe egy kis sajátos humort, szóval igazán egyedi jelenség ő. De ott van még a gettómilliomos főszereplője Dev Patel, akit nagyon megszerettem, sőt még a Skins-ben is az általa megformált karakter volt a kedvencem. Bill Nighyról meg még nem is beszéltem. Nos ő Bill Nighy, lefogadom, hogy nagyot alakít. Angol humor hölgyeim és uraim, és egy csapat kiváló színész jutalomjátéka. Én már unom egy kicsit Hollywoodot, szóval biztos vagyok benne, hogy ez a film kellemes felüdülés lesz.


A sötét lovag – felemelkedés

Batman bujkálni kényszerül, és sokan gyilkosnak hiszik, ő akkor is az igazság oldalán áll, és nem hajlandó hátrálni. Gotham City reménykedhet: amikor igazán nagy a baj, újra vissza fog térni, hogy szembenézzen eddigi legnagyobb ellenségeivel.
A 2008-as A sötét lovag minden idők harmadik legsikeresebb filmje, összesen több mint 1000 millió dollár bevételt hozott. A folytatáshoz az előző rész teljes stábja – a zseniális Christopher Nolan rendező összes régi munkatársa – visszatért, és természetesen a fantasztikus színészgárda is részt vesz a folytatás elkészítésében. A stáblistára azonban új nevek is felkerültek: Macskanőt Anne Hathaway, a főgonosz Bane-t, az Eredet-ben is remeklő Tom Hardy alakítja.
A film stábja Indiában, Skóciában, Los Angelesben, Pittsbughben és New Yorkban forgatott, egyes jelenetekhez több mint 10 000 statisztával.

Bemutató: 2012. július 26.

Nő létemre bizony imádom Batmant. Gyerekként szerettem a rajzfilmsorozatot, és láttam a filmeket is. Valahogy olyan misztikus és elbűvölő ez a denevérember, aki fekete köpenyben rohangál, repül, megmenti a várost a bűnözők karmaiból, miközben hétköznapi életében egy gazdag, semmirekellő ficsúrnak adja ki magát. Alfréd meg egyenesen imádnivaló és kész. Szóval már nagyon várom a trilógia harmadik részét, amit Nolan rendez. Biztos csudiszupijó lesz, az előző két rész látványvilága is tetszett (az Inception-nél meg tátottam a szám), úgyhogy már tűkön ülök, hogy megtudjam, hogy végződik a történet. Kár hogy szegény Heath Ledger már nem lehet Joker, pedig az lenne ám az igazi nagy durranás!

Hope Springs

A múltkoriban csak úgy szörfölgettem az IMDb-n és belebotlottam ebbe a filmismertetőbe. A történet dióhéjban annyi, hogy egy középkorú pár, akik tisztességgel leéltek harminc évet a házasság kötelékében, párterápiára kezd járni. Ez egy különlegesen intenzív, egy hétig tartó párkapcsolati tanácsadás, ami arra buzdítja őket, hogy dolgozzanak a kapcsolatukon, s így még felfedezhetik rejtett tartalékaikat, és a kapcsolatukban szunnyadó szenvedélyt.
Amerikai Bemutató: 2012 augusztus 10.

A főszerepben Meryl Streep, akit szintén imádok, mert bármit el tud játszani: a melegszívű családanyától kezdve, a kiállhatatlan főnökasszonyon át, a bohém hippiig. S mi tagadás, közben valahogy egy szemernyit sem öregszik, szépsége mit sem veszített ragyogásából, pedig nem futkos minden héten a plasztikai sebészetre. Sőt! Hites urát pedig Tommy Lee Jones alakítja, aki most nem a földönkívülieket üldözi szmokingban, hanem a feleségét próbálja meg újból meghódítani. Ó és a slusszpoén, hogy a tanácsadót az a Steve Carell alakítja, akit az Őrült Dilis Szerelemben Ryan Gosling próbált gatyába rázni. Mindenképpen rekeszizom-próbáló, érzelmeket felpiszkáló, nevetős-sírós másfél-két órára számíthatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése