2012. szeptember 7., péntek

Szerencsecsillag (The Lucky One)



Logan Thibault (Zac Efron) miután leszerel a tengerészgyalogságtól elindul megkeresni azt az ismeretlen lányt, akinek fényképét a háború során találta: azóta hisz benne, hogy ez a kép védte meg őt Irakban a rá leselkedő haláltól. Mikor rátalál a gyerekét egyedül nevelő fiatal nőre (Taylor Schilling), képtelen elárulni, hogy miért is érkezett. Munkát vállal a családnál, és a kezdeti bizalmatlanság ellenére egyre közelebb kerül Beth-hez. De az egykori katonát nyomasztja a titok, amit magával hozott, és ami talán közéjük állhat. (Port.hu)

Gondolatok a filmről

Régen volt időm leülni és végignézni egy filmet. Manapság jobbára sorozatokat néztem kikapcsolódásnak, vagy olvastam, de ma úgy éreztem el kell menekülnöm a saját fejemből egy időre, így hát felütöttem az internetet egy kis romantikus csemegét keresgélve.
Szerintem nekünk, nőknek a romantikus film olyan, mint a csokoládé, vagy a férfiaknak a focimeccs, esetleg a távkapcsoló nyomkodása. A stressz hipp-hopp elillan, a ráncaink kisimulnak, ahogy beleképzeljük magunkat a szereplők kalandos életébe, szövevényes ügyeibe, s közben olyan helyeken bolyongunk, ahová talán soha sem jutunk majd el.
Valami megfogott engem a film plakátjában, így hát megkukkantottam az ajánlót is. Még soha nem hallottam Zac Efron eredeti hangját, de bebúgta magát a szívembe, szóval nem tehettem egyebet, meg kellett tudnom, miről szól ez a film.

“Sometimes finding the light means you must pass through the deepest darkness.  At least, that’s how it was for me.”

Lehet, hogy a lelkiállapotomból kifolyólag, de nekem nagyon tetszett az egész, úgy ahogy van. Logan számos csatát megharcolt már a csatamezőn, és valamilyen oknál fogva sikerült életben maradnia, és ezzel a nagy szerencséjével nem igazán tud mit kezdeni. Érthetetlen számára, miért pont ő az, aki hazatérhet, mikor annyi jó és kedves ember halt meg a fronton. Tulajdonképpen egy fénykép menti meg az életét, ami egy csinos szőke nőt ábrázol. Amíg lehajol érte a törmelékek közé, a bajtársait levegőbe repíti egy detonáció… Logan a túlélés súlyával birkózik, mert bizony az is lehet teher, ha valaki életben marad. Más motivációt nem lelvén, felkerekedik hát és elindul megkeresni a titokzatos nőt, hogy legalább megköszönhesse neki az életét. Itt kezdődik Logan számára az igazi harc és töprengés: megtalálni önmagát és a helyét a világban. Szerintem ez az egyik legnehezebb feladat az életben.
Lehet, hogy a profi filmnézők, kritikusok, mozimániások szerint ez egy sablon történet, de valljuk be, nehéz újra és újra feltalálni a spanyolviaszt. Minden megközelítés más, és az ismerős dolgok hamar szimpátiát keltenek bennünk, és lényegesen leegyszerűsítik a tájékozódást a világban.
Szerettem benne a csodálatos helyszíneket, hogy az operatőrnek volt ideje elkapni, ahogy a napfény megcsillan a víz felszínén, hogy visszaadta a sok lombos fa és fűszál zizegését. Az egész környezet, ahol a történet játszódik, olyan otthonos, kedves, és gyönyörű. Szinte kedvem támadt nekem is felkerekedni, jó sokat gyalogolni, hogy aztán megérkezhessek egy ilyen varázslatos helyre, ahol van fehér kerítés, árnyas veranda, erdő-mező, titkos faház, kalandos függőhíd. A táj és a környezet erős hangulatfestő ebben a filmben, teljesen elvarázsol bennünket, és ehhez jön még a jó zeneválasztás. Halkan, diszkréten, de mindig búg a fülünkbe valami dallam, s közben azt gondoljuk, vajon életünk fontos pillanataiban, miért nincs valami jó kis aláfestő zene? Szóval nagy piros pont a zenefelelősnek, mert tökéletes munkát végzett.
Jó volt látni Zac Efront végre felnőtt szerepben. Szerintem hiteles volt, a szeme, az arca, mindene játszott, nem csak a hangja. Így kell kinőni kérem a tini szerepekből és komolyabb fába vágni a fejszét. Számomra hitelesen alakította, a szűkszavú, fiatal, megtört katonát. Tetszett a párhuzam a kisfiú lelki világával. Ő is bizonytalankodik, a maga 8 éves nagyfiú módjára keresi a helyét a világban és Logannel nagyon jól egymásra tudtak hangolódni.
Ó a szerelmi szál! Lassan, komótosan, lustálkodva kúszik be a küszöb alatt, és elterpeszkedik a szereplőkön a szerelem. Nem rohan, nem vág azonnal a közepébe, hanem építkezik, és ez igazán kedvemre való volt, ahogy apró rezdülések formájában, egyre erősödött a kapcsolat Beth és Logan között. Ebben a filmben a szerelmi jelenetek sem csupán a szokásos kötelező köröket jelentik. Szinte az apró érintésekre, egy kézfogásra, egy simogatásra feszülnek fel, és nagyon jól visszaadták azt az intimitást, ami a szereplők között létrejött. Egy kósza pillantás, egy finom érintés, ahogy egymáshoz értek, mindezek miatt mi nézők komolyan elhisszük, hogy ez a történet igaz, hogy itt nem két színész alakít egy jelenetet, hanem ezek igenis hús-vér karakterek, megérinthetjük, megfoghatjuk őket, találkozhatunk velük.
Az apádra ütök szériából ismert Blythe Dannernek pedig jutalomjáték volt ez a nagymamaszerep. Minden jelenetet, amiben felbukkant, feldobott egy mosollyal, egy félmondattal, egy szemöldökráncolással. Nélküle nem lenne ugyanaz a film, kellett a karaktere a fiatalok mellé.

“Everyone has their own destiny.  Not everyone makes the choice to follow it.  I’m lucky I did.”

Nem több, s nem kevesebb ez a film, mint egy léleksimogatás, egy kézfogás, amit elővehetsz, amikor nehéz napod van, vagy ha hiányzik a szerelmed, vagy ha szeretnél szerelmes lenni, vagy csupán ha ki akarsz kapcsolódni a mindennapi rohanásból. A szép táj, a történet, vagy a zene, esetleg mindez együtt biztosan megnyer magának, s úgy állsz fel a fotelból, hogy csodák márpedig igenis léteznek. 

IMDb: 6,2/10



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése